Saturday, July 14, 2007

A bag and 2 cushions

This is the embroidery that was completed yesterday. Completed in 2 days but yet to be sewn to be a bag. Bila agaknya tu??? Maybe wait another two more days, if I am not hooked to anything. Well, now no plans to sew it yet.




I need to complete the 2 cushion covers, my friend had ordered. Actually the bag is also for her... Below is one of the half completed cushion covers.Entah bila boleh siap. I started to sew it yesterday morning, and continued for a short while yesterday evening and about 10 mins today. Thought of continuing to sew it tonite, but it all depends! If I am too tired, I don't think I will be able to sew. Tengoklah nanti! Maybe I'll change my mind and start reading a story book. Who knows!




InsyaAllah, once the bag and the cushions are ready, I will start to sew for my own cushions! And hopefully there will be more orders from my friends, InsyaAllah...

7 comments:

Kak Elle said...

wah the bag emboidery very nice lah...........

Lily Haslina Nasir said...

mak lang...kagum saya dengan kehebatan maklang menjahit.... teringat arwah mak.. dulu baju kemeja lelaki ke, seluar lelaki ke, pelamin ke, kebaya nyonya ke, semuanya dijahit sendiri.. sulam menyulam pun sama.. anak anak haram tak tahu pegang mesin, yg bab tu saya ralat... sebab nye masa kecil dulu mak pantang kalau anak sentuh jahitan dia..dia kata nanti renyuk lah, nanti terbarai jelujur lah... arwah tu dulu cikgu..kalau kat rumah rasanya dia memang berulit dgn jahitan dan mesin jahit aje...

apple said...

berseninya tgn mak lang. kagum saya! kalau berminat nak beli cemana ye?

Nina Suria said...

salam kenal maklang *blog hopping* terliur tengok sulaman riben maklang cantik sgt, kakmOn nye projek tergendala, tak cukup oxygen :)

maklang said...

Kak Elle:

TQ..TQ...

Lili:

Sayang ye tak dapat nak meneruskan kerja tangan maknya...


Apple:

Alhamdulillah...kurniaan Allah..Kalau nak tempah hantarlah e-mail maklang kat nazdin_2000@yahoo.com. Nanti kita cerita!

Nina:

Kak Mon tu, sulamannya kena kasipakai tabung oxygenlaaa...

Minahsongeh said...

Wah,

Cantiknya. Kita pun memanag minat ribbon embroidery ni, buku banyak, ribbonnya pun beli - startnya entah bila. Mak Lang pergi kelas ke?

Minahsongeh said...

Mak lang boleh linkkan blog minah to yours