Sunday, June 28, 2009

Pouch

Salam,

Last weekend, I was busy sewing these pouches for a friend. She came to pick them up on Saturday evening.


P280609-1
P280609-2

P280609 - 3
p280609 - 4


Size: 5 x 7 inches
Material : Velvet

Price: tulips: RM12/pc
Others: RM14-16/pc

4 comments:

CheYahChomel said...

Salam maklang...

Kalo nak buat embroidery ni nak guna jarum cemana? Saya teringin nak buat. Rasa macam cantik sgt....blh sulam guna mana2 jenis fabrik ker atau ada special fabrics mcm cross stich tu?

maklang said...

Salam CheYah:

Guna jarum untuk RE yang matanya besar sesuai untuk nak cucuk riben.

Kain pulak kena jenis yang mudah jarum nak tembus dan nak tarik riben tu..kalau kain koton liat. Maklang suka guna kain velvet..mudah aje nak tembus. KAin cross stith boleh jugak, tapi kalau guna riben besar, payah nak tembus semenya...

CheYahChomel said...

Mak Lang.....

Kalo saya nak beli kt kedai kena bgtau kt dorang nk beli jarum RE ker? (malunya....soklan cam budak tadika :D )

maklang said...

salam cheyah yang comel..

aha kena kasi tau nak beli jarum untuk ribbon embroidery laa..:)

kalau bertanya tak sesat jalan...takpelah tadika ke sekolah menengah ke..asal tanya utk kepastian...he..he..