Tuesday, July 10, 2007

Ribbon Embroidery Cushion as a wedding gift

Assalamualaikum....


The following ribbon embroidery cushions were finally completed last night. Wan and Atok will be bringing the cushions to JB and present them to Tok Li and Wan Noor for their daughter, Nana's ,wedding in November, InsyaAllah. The cushions were made to match the colour scheme for Nana's wedding which is peach. Maklang hope they will like them...

This is the colour scheme for the wedding.
This one as well.

This is the embroidery which was completed almost a month ago. I just didn't have the time to sew it to be a cushion cover!
Finally, after forcing myself to sew them, since Wan and Atok will be going back to JB from KL, so finally there were completed in half an hour! (RM 100 each, with trimmings)

Do come again to see more of my crafts! Hope you will benefit from it! Thanks!

6 comments:

aNIe said...

Amboi...cantik2nya embroidery tu...geram...bunga dia nampak lebat...

Nurain said...

Assalammualaikum,

Saya sudah beberapa kali browse through your blog especially your Jahitan.. Saya amat-amat tepegun dengan sulaman reben saudari. Hasrat saya terbantut untuk menyertai bengkel jahitan sulaman reben kerana yurannya bagi saya agak mahal. Apabila ke kedai buku, saya juga sering menyelak buku-buku sulaman reben tapi tidak membeli. Saya kagum saudari dapat menjahit sulam reben dengan hanya merujuk kepada buku. Boleh bagi tips or maybe saudari boleh adakan kelas sulaman untuk beginners seperti saya. Saya Nurain 019-3928947 - nurain@gasmalaysia.com

maklang said...

Waalaikumsalam Nurain,

Terimaksaeh kerana meminati hasil kerja tangan maklang. InsyaAllah maklang boleh ajarkan, tapi maklang sendiri baru aje belajar. Kalau Nurain nak belajar boleh nanti kita berhubung ye...

Anonymous said...

assalamualaikum maklang.
saya jumpa blog ni secara tak sengaja...

memang cantik sangat2 sulaman riben ni...

so macam mana nak tempah? boleh pos jugak ke? untuk telekung boleh tak?

ingat nak hadiahkan untuk emak kat perlis sempena raya aidilfitri...

hanahadif@yahoo.com.my

maklang said...

hana:

terimakaseh kerana meminati. Sekiranya mahu menempah telekong dan sulama riben, sila hantar mail ke nazdin_2000@yahoo.com.

Telekong biasanya harga sekitar RM150-180, ikut bunganya dan sarung bantar sekitar 160-180 untuk sepasang, tidak termasuk bantal. Warna dan design boleh pilih. Wang pos sekitar RM 10.00. Akan dipos secara courier.

Tempahan tidak akan di ambil selepas bulan Ogos kerana dirakuti tidak dapat memenuhi kehendak pelanggan. Nanti maklang letakkan degign2 telekong di N# yang akan datang.

Terimakaseh..

Anonymous said...

ssalamualikum maklang........
saya mmg meminati RE nii.....skrng ni dok tgh belajar buat.....
lepas raya nak lebihkan study ttg RE ni ....
tima kasih maklang....sbb sudi kongsi peten dn ilmu